21/01/2018

שבעה יתרונות בריאותיים של שוקולד מריר

יתרונותיו הבריאותיים של השוקולד המריר

סיפורו של השוקולד מתחיל בשנת 1500 לפני הספירה. באותה תקופה, נעשה שימוש בפולי קקאו על ידי האצטקים ובני המאיה. עם השנים, ייובאו פולי הקקאו לספרד על ידי כריסטופר קולומבוס ומאוחר יותר, התפשטו בכל רחבי אירופה והעולם.

השוקולד עשוי מזרעים מותססים, קלויים וטחונים של עץ תאוברומה, הידוע בכינויו עץ הקקאו. העץ במקורו מיערות הגשם בדרום אמריקה ולו חשיבות רבה בהכנת אבקת קקאו  וחמאת קקאו. פולי הקקאו עוברי תהליך של עיבוד והתוצר הסופי הוא ליקר שוקולד. לאחר מכן, עובר ליקר השוקולד תהליכי עיבוד נוספים על ידי ערבוב של סוכר ושומן ולבסוף מתקבל השוקולד האהוב עליך.

ישנם מספר סוגים שונים של שוקולד כיום. טעמו של כל סוג תלווי בכמות הקקאו ובכמות המרכיבים האחרים בתערובת שלו. שלושת הסוגים העיקריים הם שוקולד חלב, שוקולד מריר ושוקולד לבן. מתוך שלושת סוגי השוקולד הללו, לשוקולד המריר יש את הכמות הגבוהה ביותר של חומרים נוגדי חמצון, אשר הופכים את השוקולד המריר, למועיל ביותר עבור בריאותך.

לשוקולד המריר חומרים בריאותיים נוספים כמו: אשלגן, נחושת, מגנזיום וברזל. בנוסף כפי שנאמר מעלה, בשוקולד המריר יש נוגדי חמצון מסוג פלבנואידים, אשר חשובים למניעת מחלות רבות. למעשה, בשוקולד מריר, יש פי 5 יותר פלבנואידים יותר מאשר בתפוח. חומרים אלו משמשים את הגוף כדי להשיג את היתרונות הבריאותיים הבאים של השוקולד המריר:

שוקולד מריר, לצרוך בכמויות מתונות. (תמונה באדיבות morguefile.com)

קידום בריאות הלב

לפי מחקר שנערך בשוודיה, על פני תקופה של 8 שנים, נמצא כי נשים אשר צרכו חפיסת שוקולד מריר בשבוע, חוו ירידה בסיכון לאי ספיקת לב. עוד מחקר שנערך בגרמניה, הוכיח כי צריכה קבועה של קוביית שוקולד מריר בכל יום, יכולה לעזור בהורדת לחץ הדם ולהפחית את הסיכון לשבץ עד 40%. כל זאת אודו לפלבנואידים המסייעים לגמישותם של הוורידים והעורקים. בנוסף, שוקולד מריר עוזר בזרימת דם תקינה בגלל תכונות האנטי קרישה שבו.

בקרה על רמת הסוכר בדם

שוקולד מריר הוא בעל מדד גליקמי נמוך, מה שאומר שזה לא יעלה את רמת הסוכר שלך. פלבנואידים הנמצאים בשוקולד המריר, עוזרים להפחית את רמת האינסולין בגוף, ואף מסייע לגוף להשתמש באינסולין בצורה היעילה ביותר.

הרזיה

שוקולד מריר יכול לעזור לך בתהליך ההרזיה. מחקר שנערך באוניברסיטת קופנהגן, גורס כי שוקולד מריר מספק תחושת שובע והרגשה של מילוי ואף מפחית את התשוקה למזונות שומניים, מלוחים ומתוקים. אז אם אתם רוצים לשלב משהו מתוק ובריא בדיאטה שלכם, קובייה אחת או שתיים של שוקולד מריר היא פתרון מושלם.

מצב רוח טוב יותר

בשוקולד המריר ישנה תרכובת כימית בשם פנתילאמין, זו אותה תרכובת  שהמוח מייצר, כאר אתם חשים תחושה של אהבה. שוקולד מריר מעודד את שחרורם של אנדורפינים על ידי המוח שלכם, כימיקל חיוני שמגביר את מצב הרוח הטוב. בנוסף לכך, שוקולד מריר גורם להפחתת רמת הורמוני לחץ. שוקולד מריר מכיל סרוטונין המתפקד כנוגד דיכאון טבעי.

הקלה בשיעול

שוקולד מריר מכיל את הכימיקל תאוברומין , כימיקל אשר יעיל בטיפול בשיעול. תאוברומין יעיל כמו קודאין, אחד ממרכיביו העיקריים של הסירופ נגד שיעול, אבל בניגוד לקודאין, הוא אינו גורם לעמימות וטעמו הרבה יותר טעים.

נלחם בכוויות שמש

שוקולד מריר מכיל רמות גבוהות של פלבנואידים כפי שנאמר מעלה. מחקר שנערך בלונדון, הוכיח כי הפלבנואידים שנמצאים בשוקולד המריר, יכולים לספק הגנה מפני השפעות מזיקות של קרינת השמש.

נאבק בסרטן

שוקולד מריר נחשב לאחד המאכלים הנלחמים בסרטן בצורה הטובה היותר, יחד עם מזונות אחרים כמו שום, אוכמניות , יין אדום ותה ירוק. שוקולד מריר פועל בשתי דרכים למאבק במחלת הסרטן, דרך ראשונה היא שהוא מעכב את חלוקת תאי הסרטן ודרך שנייה היא שהוא מפחית דלקות.

בעת בחירה וקנייה של שוקולד, יש לברר כי הוא מכיל לפחות 70% של קקאו. חשוב לזכור כי שוקולדים עשירים בסוכר ושומן ולכן יש לצורך אותם בכמויות מתונות מאוד.

*תמונה ראשית באדיבות morguefile.com.

שתפו את כתבה Email this to someoneShare on LinkedInShare on StumbleUponPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

תגיות הכתבה

שליחת תגובה


2014-כל הזכויות שמורות 2013 © מגזין WhatHot מה שחם באינטרנט
richkid אינטראקטיב