18/12/2017

חיטוב: 10 טיפים להורדה באחוזי שומן

fatloss

זה ידוע לכולם שתעשיית ההרזיה היא אחת מהתעשיות הגדולות ביותר שיש כיום. כל אחד ואחת מגיע לשלב כלשהו בחייו, שהוא או היא נכנסים לתקופה של הורדה במשקל והרזיה, או במילה אחרת, דיאטה. יש כל כך הרבה מכונים שיעזרו לכם לרדת במשקל, על ידי שיטות שונות שהתפתחו עם השנים כדי להשיג את המטרה הזו. בנוסף, ניתן למצוא מגוון עצום של דיאטות שונות ומשונות שאמורות לעזור לכם להוריד במשקל.

אז לפני שצוללים לקריאת הטיפים שיעזרו לכם להורדת שומן הגוף ולהגיע לגוף החטוב שתמיד רציתם, יש לזכור מספר דברים. הדבר שחשוב לזכור הוא שבשביל להגיע לתוצאות, צריך להתמיד ולא לוותר. באחד מנאומיו, אמר ארנולד שוורצנגר שלא ניתן לטפס על סולם ההצלחה עם ידיים בכיסים, זה משפט שאתם צריכים לקחת אתכם לאורך כל הדרך וגם כמוטו לחיים. דבר שני שחשוב לזכור הוא שמדובר על אורח חיים ולא תקופה קצרה. אתם יכולים לעבוד קשה מאוד כדי להשיג את הגוף החטוב שתמיד רציתם, אך אם תזניחו את העבודה הקשה שעשיתם, היא תיעלם במהירות הבזק. דבר שלישי שחשוב לזכור, הוא שאתם עומדים אל מול עצמכם מאתמול. מה הכוונה? אתם לא יכולים להשוות את עצמכם לאחרים, אתם יכולים להשוות את עצמכם רק למי שאתם הייתם אתמול. כל אחד מושפע מהגנטיקה האישית שלו ויכול להיות מצב שמה שעובד על אחד, לא יעבוד באותה צורה על אחר.

יש להימנע מאוכל מעובד ואכילה בחוץ ( תמונה: Istock)

יש להימנע מאוכל מעובד ואכילה בחוץ. ( תמונה: Istock)

טיפים להורדת שומן:

הימנעות ממשקאות ממותקים – אחד החוקים להוריד באחוזי שומן הוא שקלוריות נכנסות לגוף דרך אוכל ולא דרך שתייה. משקאות ממותקים מלאים בסוכר, אשר נאגר בגוף במידה ולא מנצלים אותו כראוי. במידה וכבר מכניסים פחמימות לגוף, עדיף לקבל אותן ממאכלים המורכבים מפחמימות מורכבות. גם תרגישו יותר שובע וגם תקבלו ערכים בריאים יותר, שיעזרו לחילוף החומרים שלכם לעלות.

שינה טובה חשובה מאוד – הטיפ הבא הוא פשוט לגרום לכם לישון יותר. ידוע ששרירים נבנים בזמן מנוחה, כאשר אתם מתאמנים ונחים, השרירים שלכם גדלים ואז הגוף שורף יותר קלוריות בשביל לתחזק את עצמו. חילוף החומרים שלכם עולה, מה שבסופו של דבר, יוביל אתכם לשרפת קלוריות רבה יותר לגוף חטוב יותר.

שתיית מים במהלך היום – השרירים צריכים מים כמו שהם צריכים חלבון. כדי שהשריר יגדל הוא זקוק לכמות מסוימת של חלבון (כמות לפי משקל גופכם). בנוסף, שתיים מים מרובה עוזרת לסיגה טובה יותר של החלבון בשריר. מומלץ לשתות כ-8 כוסות מים ביום.

פעילות אירובית מיד לאחר השינה – בדיוק לאחר שאתם קמים, צאו לעשות פעילות אירובית. כאשר אתם עושים פעילות אירובית על בטן ריקה, הגוף לוקח אנרגיה ממאגרי השומן בגוף. יש לעשות פעילות אירובית בטווח דופק לב של 60%-70% מאמץ. אתם רוצים לעבוד על שרפת שומן ולא על סיבולת לב ריאה. לאחר אותה פעילות אירובית, יש לענג את הגוף בארוחה בריאה המורכבת מחלבון, שומן ופחמימות.

פעילות אירובית ממש לאחר השינה. (תמונה: Istock)

פעילות אירובית ממש לאחר השינה. (תמונה: Istock)

לא חובה להשתמש בתוספי תזונה – הרבה חושבים שבשביל לפתח שרירים ולחטב את הגוף צריך לצרוך תוספי תזונה. תוספי תזונה משמם הם תוספים, צורכים אותם כאשר לא ממליחים להגיע לערכים הסופיים שלנו כל יום. חבל להוציא מאות שקלים על תוספים אם ניתן לקבל את אותם ערכים מאוכל. ישנן דיאטות מסוימות, כמו דיאטת דלת פחמימה, שישנו צורך לצרוך תוספים מסוימים כמו ויטמינים, בגלל המחסור באכילת פחמימות.

זה לא הכמות אלא האיכות - אין שום סיבה להתאמן שעות על גבי שעות בחדר כושר. מתאמנים רבים חושבים שאם הם יתאמנו שעות, אז הם ישיגו את הגוף החטוב שהם רוצים. הדבר החשוב ביותר באימונים הוא האיכות והצורה הנכונה של ביצוע התרגילים. מאמנים רבים ממליצים על אימוני הנמשכים בין 40 דקות ל-60 דקות. תקפידו על טכניקה תקינה של ביצוע התרגילים כדי למנוע פציעות וכדי להגיע לתוצאות טובות יותר.

הימנעות ממוצרים מעובדים – נכון שקשה להימנע לחלוטין ממוצרים מעובדים, אבל צריך לשאוף למוצרים כמה שיותר אורגנים וטבעיים. במוצרים מעובדים, ישנם חומרים שפוגעים במטרה לשמה אנו קוראים את הטיפים הללו. כאשר המוצר אורגני, אנחנו קובעים מה נכנס לאוכל שלנו ובאלו כמויות. כמו כן, עדיף תמיד להכין אוכל לבד מאשר לאכול בחוץ. אך אין זאת אומרת שאסור להתפנק מידי פעם ולאכול ארוחה טובה בחוץ.

הגוף החטוב שתמיד רציתם. (תמונה: Istock)

הגוף החטוב שתמיד רציתם. (תמונה: Istock)

אכילת פירות וירקות – המקור העיקרי של פחמימות צריך לבוא בעיקר מירקות ופירות. חשוב לדעת שבפירות יש המון סוכר ועדיף לתת עדיפות לירקות. ירקות גם משביעים וגם בעלי ערכים שוליים לעומת מאכלים אחרים.

חשוב לאכול שומן – נכון שזה נשמע מוזר שאם רוצים להוריד באחוזי שומן צריך לאכול שומן. הגוף הוא מנגנון שקשה להסביר אותו. אם לא תאכלו שומן, הגוף יכנס ולמצב של הישרדות ופשוט לא יוציא שומן. הגוף יתחיל להשתמש במאגרי השומן רק לאחר שהוא ישתמש במאגרי החלבון שהם השרירים ובמאגרי הפחמימות. אולי תרדו במשקל, אך המטרה היא לרדת במשקל מבחינת שומן ולא מבחינת שריר. כאשר אני אומר שומן, אני מתכון לשומן בריא כמו זיתים, שמן זית, אבוקדו ועוד מאכלים רבים אחרים. כמובן שיש להגביל את כמות השומן שאוכלים לפי משקל גופנו.

אכלו מספר ארוחות ביום – כיום יש מספר דעות בקשר למספר הארוחות שיש לאכול ביום. חלק אומרים שיש לאכול כל 2-3 שעות, ארוחות קטנות (בכל מקרה יש להגיע לערכים התזונתיים הסופיים בכל יום). חלק גורסים כי יש לאכול 3 ארוחות ביום (בוקר, צהריים וערב) וחלק טוענים שאין כל הגבלה גם לאכול ארוחה אחת ביום שתכסה את הערכים התזונתיים הסופיים. כאן שיקול דעתכם נכנס לתמונה. כל אחד צריך לעשות מה שעובד לו יותר טוב. יש לנסות את 3 הטענות ולראות מה יעבוד עליכם בצרה הטובה ביותר.

 

פחמימות צריכות לבוא בעיקר מירקות. (תונה: Istock)

פחמימות צריכות לבוא בעיקר מירקות. (תונה: Istock)

 

אלה הם 10 הטיפים להורדת אחוזי שומן. יש הבדל ענק בין להוריד אחוזי שומן לבין להוריד משקל. הורדת אחוזי שומן תביא אתכם למטרה של גוף חטוב, לעומת הורדה במשקל שפשוט תרדו במשקל. השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא מה המטרה שלכם בסופו של דבר. למידע נוסף אתם יכולים לעיין במדור ספורט וכושר ובמדור תזונה ובריאות.

 

 

*תמונה ראשית Istock Photos.

שתפו את כתבה Email this to someoneShare on LinkedInShare on StumbleUponPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

תגיות הכתבה

שליחת תגובה


2014-כל הזכויות שמורות 2013 © מגזין WhatHot מה שחם באינטרנט
richkid אינטראקטיב