15/12/2017

מרעיון להצלחה - הטיפים של צבי ויליגר לעסק משגשג

Skyscrapers

גם רעיון מקורי במיוחד שמספק פתרון מוצלח לבעיה שמעסיקה רבים לא בהכרח יתורגם לעסק משגשג, ויש לכך סיבות רבות

המציאות העגומה היא שמדי שנה נפתחים בארץ עשרות אלפי עסקים חדשים, שמתוכם רבים נסגרים כבר תוך שנה עד שלוש, וכשהמטרה היא הצלחה ארוכת טווח הרי שרק מעטים עומדים ביעד זה. יחד עם זאת יישום טיפים של מי שכבר הצליח להעמיד עסק משגשג דוגמת צבי ויליגר, מייסד "וילי פוד", משפר משמעותית את הסיכויים ובהחלט כדאי להקשיב לאנשי עסקים מנוסים.

שותפים איכותיים לדרך

צבי ויליגר נהנה לאורך כל דרכו העסקית משותף מלא לכל המהלכים שלו: אחיו הצעיר יוסי. האחים ויליגר שיתפו פעולה עוד לפני שהקימו את "וילי פוד" ב-1994 כשכיהנו כמנכ"לים משותפים בחברה המשפחתית, ועושים זאת בהצלחה במסגרת יבואנית המזון המובילה מזה למעלה מ-20 שנה.

באופן טבעי לא לכל מי שרוצה להקים עסק ולהפוך אותו למשגשג יש אח בעל כישורים מתאימים לכך, אולם מציאת שותפים לדרך (ולאו דווקא שותפים לעסק, כמובן, אלא גם כשכירים בתפקידים בכירים עם תחומי אחריות נרחבים וסמכויות בהתאם) היא מפתח חשוב להצלחה. בפרט ממליץ צבי ויליגר על איתור אנשי מקצוע שישלימו את בעל העסק, כלומר כאלה שנקודות החוזקה שלהם יחפו על המקומות בהם בעל העסק פחות טוב.

לא לחשוש מעימותים עם מוקדי כוח

צבי ויליגר ו"וילי פוד" ידעו עימותים לא פשוטים לאורך שנות פעילותם הרבות בשוק המזון, שכידוע הינו שוק המתאפיין בתחרות מועטה ובתאגידי ענק שמנסים לבסס לעצמם שליטה מונופוליסטית.

דוגמה לכך היא הניסיון של "וילי פוד" לייבא ארצה גבינה צהובה במחיר תחרותי במיוחד, צעד שתנובה לא אהבה. האחים ויליגר התעמתו עם שופרסל ורשתות אחרות על מנת לקבל שטחי מדף נאותים, ובהמשך גם עם הממשלה שהעלתה לפתע את המכס על גבינה צהובה מ-20% ל-50%.

במקרים אחרים לא היססו צבי ויוסי ויליגר להתעמת עם תאגידי ענק נוספים ובהם יוניליוור ואסם-נסטלה כשהחדירו לשוק המזון מוצרים במחירים נמוכים מאלה של אותם תאגידים, וגם בסוגיית הכשרות, וליתר דיוק המחיר המופרז שכולנו משלמים תמורת חותמת הכשרות על מוצרי המזון, לא חשש צבי ויליגר מלהביע דעה נחרצת.

הערכים של צבי ויליגר

טיפ חשוב אחר לעסק משגשג הוא להקפיד כי הוא יתנהל בהתאם לסט הערכים בו מאמין בעל העסק. אמנם ישנם לא מעט אנשים שחושבים כי המטרה מקדשת את האמצעים, וכי על מנת להפוך עסק למשגשג אין ברירה אלא לעגל פינות או לעצום עיניים לפעמים, אולם בסופו של דבר התנהלות שכזו לא רק לא מובילה לחיים מיטביים אלא גם פוגעת בעסק עצמו, ובוודאי שבטווח הארוך.

כך למשל מבחינת צבי ויוסי ויליגר צניעות היא ערך רב מעלה, וערך חשוב אחר אותו הם מקפידים להטמיע בכל שדרת הניהול של "וילי פוד" הוא יחס מכבד לכל הלקוחות, הספקים והעובדים.

שתפו את כתבה Email this to someoneShare on LinkedInShare on StumbleUponPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

תגיות הכתבה

שליחת תגובה


2014-כל הזכויות שמורות 2013 © מגזין WhatHot מה שחם באינטרנט
richkid אינטראקטיב