17/12/2017

יצירת תוכן אוטומטי עם מונה

שעון העתיד

ממכוניות שנוסעות לבד, עד לתוכן שנוצר אוטומטית

עתיד. כמה כיף לפעמים להתעסק בעתיד. כל פעם שמתעסקים בסוגיית העתיד, רואים עתיד מזהיר, שונה ומרגש.
אני עוד זוכר את היום בו הייתי בכיתה ו', בן דוד שלי (שהיה אז כיתה ז') סיפר לי על שיעור ה"טכנולוגיה ומחשבים" (או משהו דומה). חוג לצעירי חטיבת הביניים. ביום מן השיעורים הגיע "איש היטק". ההייטקיסט סיפר ותיאר להם שבעתיד הלא רחוק, כ-4-5 שנים מאותו יום, יהיה טלפון סלולרי שיוכל לצלם תמונות ולנגן מוזיקה. הוא סיפר להם שזהו פרויקט סודי ואסור לחשוף את פרטי הנתונים. כשבן דוד שלי סיפר לי את הדברים, לא האמנתי לאף מילה. חשבתי שזהו עוד אחד מהמתיחות המעצבנות שלו עלי.

היום המצב מעט שונה. היום חברות עם "מוצרי העתיד", נוהגות יותר לחשוף אותנו למוצרים העתידיים שלהם עוד בטרם עת. להכין את הקרקע. לגרות אותנו. ובעיקר שנכין את עצמנו מבחינה כלכלית לקנות את המוצר שלהם, ולא מוצר דומה של המתחרים.

החסרונות והפחדים מהטכנולוגיה של העתיד

החסרון והפחד הגדול מהטכנולוגיה המתפתחת תמיד מגיעה כאשר זה נוגע לגניבת העבודות והמקצועות שלנו, האנשים העובדים. בדרך כלל זה מגיע מבלי שאנחנו שמים לכך לב. מהסיבה הפשוטה שחברות השיווק מספרות רק על התועלת שתהיה לנו (הצרכנים) מהמוצר, אבל לא מההשלכות ההרסניות שיכולים להגרם.
בשישי האחרון הזדמן לי לנסוע במונית עם נהג מונית מעט שנוי במחלוקת נאמר בעדינות. במהלך הנסיעה החלטתי לאתגר לו את הדמיון עם המציאות שאינו מכיר. סיקרנה אותי התגובה שלו – "תגיד, אתה מודע לזה שבקרוב יהיו פה מכוניות אוטומטיות שיסעו לבד ללא נהג?" זרקתי לו באוויר. "עכשיו, אם נעשה 1+1 אז כנראה שהדבר הבא שיקרה זה חברות מוניות אוטומטיות, שפשוט לא יצתרכו נהגים. רק כמה אנשים בודדים שיצטרכו לנהל את החברה ולדאוג שהכסף יגיע לחשבון הנכון"
נהג המונית בתגובתו ענה לי ב -"עד שיגיעו לפה המכוניות המעופפות האלה, אני כבר אהיה מזמן בפנסיה, אתועפף יחד איתם באוויר"

המכונית של גוגל – דגם GX3200

נכון להיום, למכונית של גוגל יש כבר אישור חוקי לינסוע במדינות נבאדה, פלורידה וקלפורניה.

הרכב של גוגל

אז להפעיל מונה או שאנחנו בסדר עם המחיר? -
תמונה באדיבות uproxx.com

יצירת תוכן אוטומטי – Automated Insights

נראה שגם אנחנו, אנשי התוכן נמצאים בסכנת ההכחדה בגלל טכנולוגיית העתיד. מי היה מאמין, אבל אפילו את המקצוע התמים הזה, יש מי שרוצה שלא בני אדם יבצעו.
תרשו לי להציג בפניכם את חברת "Automated Insights". החברה שפיתחה אלגוריתם מהפכני אשר מבצע את תהליך יצירת התוכן עם טכנולוגיה שהופכת באופן אוטומטי נתונים גולמיים לסיפורים.
טכנולוגיית הפטנט שלהם מסייעת לחברות למנף את הנתונים הגדולים שלהם בדרכים שלא היו מעולם אפשריות.

כיצד זה עובד

האלגוריתם שלהם בולע נתונים מהלקוחות, מאגרים ציבוריים (כמו ויקיפדיה) וספקי נתונים צד שלישי. הנתונים מתקבלים כמעט בכל פורמט אפשרי (API, XML, קובצי CSV, גיליונות אלקטרוניים, וכו'). לאחר מכן, מבצע יצירת מדדים מתקדמים היודעים לסווג מגמות מעניינות, תקליטים ופסים, ולשים אותם בהקשר היסטורי. ואז גוזר ומתעדף תובנות (insights) באמצעות אלגוריתמים חזקים הקובעים את המשמעות המבוססת על הקשרו וייחודו של התוכן.
המבנה – המבנה הוא נרטיבי המספר את הסיפור סביב התובנות החשובות ביותר. הפלט יכול להיות בכל פורמט: טבלאות, בולטים, טוויטים, כותרות, וכו'.
עם תשתית מבוססת ענן, התכנה יכולה לפרסם את התוכן בזמן אמת באמצעות API, JSON, XML, טוויטר, דואר אלקטרוני, נייד וכמובן במערכת ה-CMS עליה אתם עובדים.

מתקשים עדין להאמין או לדמיין את רמת התוכן שהתוכנה מבצעת? למה שלא תבדקו את אחת הכתבות הראשונות שהם פירסמו ב-yahoo לא מזמן (מתחת לתאריך תראו את שם הכתב) על אחד ממשחקי הפוטבול האמריקאי.

שתפו את כתבה Email this to someoneShare on LinkedInShare on StumbleUponPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

תגיות הכתבה

4 תגובות

  1. Elazar Gilad
    להגיב

    נושא מעניין שקוראים בפוסט שנכתב על ידיד בן אדם. תוכן איכותי צהוב או מעניין תמיד יכתב על ידי בני אדם.

    לגבי תוכנה שאוספת מידע ממקורות חופשיים ומציגב אותם בכל מיני דרכים זה נחמד לא יותר מזה…

  2. דניאל שרף דניאל שרף
    להגיב

    ברור שזה נחמד. אבל כרגע מדובר בתחילת הדרך של התוכנה, אנחנו לא יודעים מה יהיה בהמשך הדרך.
    זה בדיוק למה ציינתי בתחילת הכתבה את העניין עם ה4-5 שנים. אנחנו לא יכולים לדמיין אפילו עם איזה סוג תוכנות וטכנולוגיה נתמודד בעוד 4-5 שנים.
    אני גם מבין למה אתה מתכוון שתוכן איכותי ומעניין יכתב על ידי בן אדם, זה בדיוק למה הכתבה הזאת נכתבה בצורה הזאת (עם הסיפור שקרה כשהייתי קטן). תוכנה מעולם לא תוכל לספר סיפור כזה.
    מצד שני, לתוכנה יש יתרונות שלבן אדם אין – היא יכולה לאסוף כמות נתונים מטורפת (בעיקר לגבי משחקי ספורט ודברים דומים). יש לזכור שכתבות יש בכל מיני צורות וסוגים. לא הכל זה סיפורים מעניינים. וכנראה שאת הכתבות מהסוג הזה (כמו ספורט) יבצעו תוכנות במקום האנשים.

  3. עמית
    להגיב

    עכשיו רק חסר תוכנה שתפזר קישורים באופן אוטומטי, וכבר לא צריך מקדמי אתרים.

    אמממ, רגע…. אופס :-)

  4. אריאל
    להגיב

    היום יש את התוכנות הרגילות שיודעות לעשות 'ספין' למאמרים,אבל בעיקר בעברית זה לא יכול לצאת איכותי.
    אז תוכנה שכותבת לבד מאמרים שלמים? זה מטורף לאן אפשר להגיע.

    בסוף לא יצטרכו כותבי מאמרים ותוכן או לפחות יוכלו באמצעות תוכנות להפיץ תוכן ולהפחית את ההוצאות בכתיבת תוכן.
    מסוכן.

שליחת תגובה


2014-כל הזכויות שמורות 2013 © מגזין WhatHot מה שחם באינטרנט
richkid אינטראקטיב