17/12/2017

מטבוליזם: 8 טיפים להגברת חילוף החומרים בגוף

iStock_000007819101XSmall

חילוף חומרים או מטבוליזם בלועזית, הוא תהליך המתרחש בכל גוף של יצור חי. בתהליך חילוף החומרים, הגוף קולט חמורים מהסביבה, מעבד אותם, מפיק מהם אנרגיה ואז פולט את הפסולת החוצה מהגוף. מדובר על אחד התהליכים החשובים ביותר שמתרחשים בגופו של כל יצור חי, לרבות גוף האדם.

לכל אחד יש חילוף חומרים שפועל בקצב שונה. רוב האנשים המלאים הם בעלי חילוף חומרים איטי, המקשה עליהם לרזות ולהוריד באחוזי השומן שלהם. מנגד, בעלי חילוף חומרים מהיר, הם לרוב רזים מאוד והם לא מצליחים לעלות במשקל גם אם הם מנסים בכל כוחם. רבים מהמתאמנים בחדרי הכושר ובשלל הפעילויות הספורטיביות הנוספות, מנסים להגביר את קצב חילוף החומרים שלהם, על מנת להגיע לתוצאות טובות יותר.

הנה 8 דרכים להגברת קצב חילוף החומרים שלכם:

1. אל תשרפו יותר מידי קלוריות במכה אחת

גוף האדם הוא מכונה משומנת מאוד שיודעת להתאים את עצמו למצבים שונים. כאשר אתם מוציאים יותר מידי קלוריות בזמן קצר ולא מכניסים לגוף אנרגיה, חילוף החומרים מאט, בגלל שהגוף נכנס למצב של הישרדות. במצב של הישרדות, הגוף נכנס למצב של הגנה והוא עושה הכל על מנת לשמר אנרגיה למצבים קריטיים. חילוף החומרים הופך לאיטי בשביל לחסוך באנרגיה.

2. אל תדלגו על ארוחת הבוקר

יש המון ויכוחים בנוגע לחשיבותה של ארוחת הבוקר, אבל בשביל להגביר את חילוף החומרים בגוף שלכם, אתם חייבים לאכול ארוחת בוקר. זמן השינה הממוצע הוא בין 6-8 שעות אצל אדם בוגר. זאת אומרת שהגוף נמצא בצום כל עת שאתם ישנים. הקיבה שלכם ריקה והגיע הזמן להעיר את הגוף ולתת לו לעבוד קצת. ארוחת הבוקר מתדלקת את הגוף עם אנרגיה שהוא כל כך זקוק לה.

3. חלבון בכל ארוחה

חלבון ידוע בהאצה של חילוף החומרים בגופנו. שלבו בכל ארוחה שלכם כמות מכובדת של חלבון. החלבון המומלץ ביותר הוא החלבון הרזה כמו חזה עוף, חלבון ביצה, כל חלבון דל שומן ואבקת חלבון.

חלבון, חלבון ועוד חלבון (תמונה: nickwheeleroz )

4. ארוחות קטנות לאורך כל היום

אם אתם שומרים על תזונה נכונה, אתם יודעים כמה חשוב לאכול יותר ארוחות קטנות מאשר מעט ארוחות גדולות. ארוחות קטנות יגרמו לחילוף החומרים לעבוד למשך זמן רב יותר מאשר אכילה של ארוחות גדולות. היתרון בארוחות קטנות הוא שהגוף כל הזמן עובד בשביל לפרק את האוכל שאתם אוכלים וככה אתם מוציאים יותר קלוריות ומגבירים את קצב חילוף החומרים שלכם.

5. שומנים חשובים לתהליכים בגוף האדם

המון אנשים חושבים ששומנים זה מה שיגרום להם להיות שמנים, אבל הם לא יודעים ששומנים חושבים מאוד לתהליכים רבים בגוף האדם. כאשר אוכלים שומנים, חשוב לאכול שומנים בריאים ולא שומן רע כמו שומן טרנס. כדי להגביר את קצב חילוף החומרים, מומלץ לאכול אומגה 3 ואומגה 6, ביחס של 2:1 לטובת האומגה 3. אם את לא מצליחים לצרוך אומגה 3 ו-6 בצורה טבעית, תחשבו על לצרוך אותם דרך תוספי תזונה.

6. המעיטו בצריכת הסוכר

צריכת הסוכר היא הגורם המרכזי להשמנה בקרב אנשים. ככל שצריכת הסוכר גבוהה יותר ככה אם תצברו הרבה יותר שומנים. בנוסף, מחקרים מראים כי צריכה רבה של סוכר גורמת להאטה בחילוף החומרים בגוף.

הימנעו מסוכר יתר על המידה (תמונה: madlyinlovewithlife )

7. לאכול מאכלים חריפים

אכילה של מאכלים חריפים תאיץ את קצב חילוף החומרים שלכם בצורה משמעותית, על ידי הפרשה של הורמונים בגופכם, תגביר את קצב הלב שלכם ותעלה את טמפרטורת גופכם. כל הדברים הללו, יעזרו לכם לשרוף יותר קלוריות ולהגביר את המטבוליזם שלכם.

8. בצעו פעילות אירובית בעצימות גבוהה

בצעו פעילות אירובית אירובית בעצימות גבוהה, כמו אינטרוולים למשל. אתם יכולים לבצע גם פעילויות אירוביות אחרות כמו ריצה בינונית ורכיבה על אופניים שיגבירו לכם את קצב חילוף החומרים .

חריף מאוד (תמונה: Theen … )

 

אלה הם 8 שינויים שאתם יכולים ויכולות לבצע, כדי להגביר את קצב החומרים בגופכם. חשוב להזכיר שלא כל דבר שיעבוד על אחרים יעבוד גם עליכם. כפי שהוזכר במהלך הכתבה, הגוף הוא מכונה משומנת והוא ידע לתפעל את כל מה שאתם נותנים לו. בנוסף, אל תתנו לגוף להיכנס לשגרה ארוכה מידי. ברגע שהגוף יתרגל לקצב מסוים של חילוף חומרים, הוא יכול פשוט לתקוע אתכם וכל חילוף החומרים שלכם ישתבש. חשוב מידי פעם לתת לגוף מעט מנוחה ולזעזע אותו מפעם לפעם, כדי שלא יכנס לשגרה.

 

*תמונה ראשית IStock

שתפו את כתבה Email this to someoneShare on LinkedInShare on StumbleUponPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

תגיות הכתבה

שליחת תגובה


2014-כל הזכויות שמורות 2013 © מגזין WhatHot מה שחם באינטרנט
richkid אינטראקטיב