18/12/2017

הרשתות החברתיות שחובה להכיר

social-media

כמה רשתות חברתיות יש ברשת האינטרנט? אם אתם מחפשים תשובה לכך, ייקח לכם ימים על גבי ימים למצוא אותה. ברשת האינטרנט יש מאות עם לא אלפי אתרים חברתיים, בעלי ייעודים שונים ומטרות שונות. ישנם מספר רשתות חברתיות, המוכרות לכל גולש ישראלי ממוצע, כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם גוגל פלוס ועוד מעטות. ברשימה הבאה, נביא לכם את הרשתות החברתיות אשר מוכרות בכל רחבי העולם, אך בישראל הן לא תפסו פופולריות כל כך. לכל רשת חברתית יש מטרה שונה אותה היא רוצה להשיג. בין אם זה מטרה להיכרות חברתית או בין אם זה מטרה לשיתוף טקסטים או מחשבות.

Yevvo – ייבו

Yevvo. (תמונה באדיבות http://blog.yevvo.com)

ייבו הנה רשת חברתית שפועלת כמו טוויטר, אך במדיה אחרת. בעוד שבטוויטר משתמשים מפרסמים ציוצים על מה שקורה להם במהלך היום יום, בייבו המשתמשים מצלמים ומראים בלייב מה קורה להם ביום יום. ייבו הנו פיתוח ישראלי והעומדים בראשו הם בן רובין, איתי דנינו ורועי תירוש. הרשת החברתית הזו אינה מיועדת למחשבים וניתן להשיג אותה רק לסמארטפונים. בשונה מטוויטר שבו משתמשים אחרים יכולים לראות בכל עת את הציוצים של משתמש אחריו הם עוקבים, בייבו ניתן לצפות באותו סרטון רק בלייב. לאחר שמשתמש מפסיק להקליט,לא ניתן עוד לצפות בסרטון. משתמשים אחרים יכולים לעקוב אחר משתמש מסוים ובכל עת שהוא משדר סרטון, הם מקבלים התראה שאותו משתמש משדר סרטון בלייב. למרות שטוויטר לא כבשה את קהל הגולשים הישראלי, אנו מאמינים כי בסופו של יום, ייבו תנחל הצלחה בקרב קהל הגולשים הישראלי.

LinkedIn – לינקדאין

לינקדאין. (התמונה באדיבות http://www.linkedin.com)

לינקדאין הנה רשת חברתית מקוונת, אשר ייעודה הוא ליצור קשרים מקצועיים ועסקיים בין משתמשיה. כיום ישנה קהילה דיי גדולה של גולשים שמשתמשת בשירותים של רשת חברתית זו. לינקאדין היא ה"פייסבוק" של אנשים העסקים. לינקאדין הוקמה בשנת 2002 על ידי ריד הופמן יחד עם מספר משקיעים נוספים. מטרתה של הרשת בתחילת דרכה היה ליצור רשת קשרים בין עובדים, אנשי עסקים, ספקים ולקוחות למטרות של שיתוף מידע ושיחות עסקיות.

בהרשמה לרשת החברתית לינקאדין, המשתמש פותח פרופיל אישי בדומה לפייסבוק ובו המשתמש מציג את ניסיונו התעסוקתי, על מנת ליצור קשרים עסקיים עם מכרים ומשתמשים אחרים. הפרופיל האישי מתפקד כקורות חייו של המשתמש. ישנם גם מספר רב של יישומים הבאים לעזור להפיץ את קורות חייו של המשתמש וליצור את החברויות העסקיות, שלשמן הוקם האתר. אחד השימושים המרכזיים ברשת החברתית הזו היא השימוש בקבוצות, שהמכנה המשותף בהן הוא תחום עסקי, מטרה, השתייכות לתחום מסוים, מוגרי מוסד להשכלה גבוהה ועוד. במה זו עוזרת למשתמשים ליצור קשרים עם משתמשים אחרים בעלי אותם תחומי עניין עסקיים. בשנים האחרונות ניתן לראות שחברות השמה רבות, משתמשות בפלטפורמה החברתית הזו, כי לגייס עובדים.

Tumbler – טאמבלר

טאמבלר. (התמונה באדיבות https://www.tumblr.com)

טאמבלר היא פלטפורמת פרסום למיקרו-בלוגים, הכוללים רכיב מדיה אחד כמו טקסט קצר, תמונה, וידאו,קישור או אודיו. טאמבלר מתפקד כמו הרשת החברתית טוויטר, המאפשרת מעקב אחר משתמשים אחרים. אך בנוסף לטקסט, ניתן לפרסם גם אלמנטים אחרים כפי שנאמר מעלה. טאמבלר הוקמה בשנת 2007 על יי דיוויד קארפ. עם השנים, צמחה הרשת וכיום היא מדורגת כרשת החברתית מספר 10 בעולם עם כ-32 מיליון משתמשים. טאמבלר מתפקדת כפלטפורמה חברתית חינמית, אך ישנם יישומים מתקדמים, שבכדי להשתמש בהם, יש לשלם סכום של כמה דולרים.  טאמבלר מספקת חויית שיתוף תכנים רחבה, שתאפשר לבלוג שלכם להיראות על ידי גולשים רבים באינטרנט.

Pinterest – פינטרסט

פינטרסט. (התמונה באדיבות http://www.pinterest.com)

פינטרסט היא רשת חברתית בעלת מראה של לוח מודעות. פתיחת פרופיל משתמש פרטי או משתמש של עסק, תאפשר לכם ליצור ונהל אוספי תמונות. מטרתה של הרשת החברתית הנ"ל היא לחבר בין כל האנשים בעולם, באמצעות דברים שמעניינים אותם. הרשת החברתית פינטרסט הוקמה בשנת 2009 ותוך זמן קצר, חצתה את רף 10 מיליון המשתמשים הייחודיים. כל משתמש ברשת החברתית הזו, יכול לפתוח מספר לוחות ולשתף משתמשים אחרים עם מודעות רלוונטיות. כל משתמש יכול לעקוב אחרי משתמשים אחרים ואף לשתף תכנים של מתשמשים אחרים בלוחות שלו. ממחקרים שנערכו, נמצא כי רוב המשתמשים של הרשת החברתית הזו הן נשים (כ-80% בערך). הרשת אינה כה מוכרת בקרב קהילת הגולשים הישראלית, אך היא צוברת תאוצה ולאט לאט תוקעת את יתדה אצל קהל הגולשים הישראלי.

StumbleUpon – סטאמבליופון

סטאמבליופון. (התמונה באדיבות http://www.stumbleupon.com)

סטאמבליופון הנה מערכת רשת חברתית שבוחרת בשבילכם במה לצפות או לקרוא. מה זאת אומרת? המערכת מובילה את המשתמש לתכנים שונים בנושאים מסוימים, לפי מה שהמשתמש הגדיר לה מראש. המערכת מסננת כתבות לפי המלצות והעדפות של משתמשים אחרים וככה מתאימה את התוכן המתאים ביותר עבור המשתמש. אותם משתמשים של האתר, משמשים "כמסננים אנושיים" לתוכן האתר וככה יוצרים כתבות ויראליות שכדי לקרוא. כאשר משתמש נכנס לתוכן מסוים, עומדת לו 3 אפשרויות: אפשרות ראשונה Stumble!, זיפזופ לכתבה אחרת ללא הצבעה. אפשרות שנייה Thumb up, הצבעה חיובית לאותו תוכן. אפשרות שלישית Thumb down הצבעה שלילית לאותו תוכן. לפי אותן הצבעות, אלגוריתם האתר, יודע להתאים עבורכם את התוכן הטוב ביותר.

סטאמבליופון הוקם בשנת 2002 על ידי 3 צעירים קנדים (גארט קאמפ, ג'אוף סמית' וג'סטין לה-פרנס). בתחילת דרכה, נראה כי הרעיון של הרשת הקדים את זמנו ולכן לא רבי שמעו עליה. רק בשנים האחרונות, יש יותר ויותר התעניינות באותה רשת חברתית.

Delicuous – דלישס

דלישס. (התמונה באדיבות http://wikimedia.org)

דלישס הוא רשת חברתית שבה כל משתמש יכול ליצור רשימת קישורים, לאתרים מועדפים עליו. דלישס הוקם בשנת 2003 על ידי ג'ושוע שכטר. כשאר משתמש מוסיף קישור למאגר שלו, הוא עושה זאת על ידי תגיות ואותו משתמש יכול לשתף את אותם קישורים עם משתמשים אחרים ברשת החברתית הזו. היתרון של דלישס הוא שקישוריו של כל משתמש נשמרים על גבי רשת האינטרנט והנם זמינים מכל מקום בעל חיבור לאינטרנט. דלישס פועל לפי עיקרון חכמת ההמון. לפי עיקרון זה, ממוצע הדעות של אנשים ללא מומחיות מסוימת, תהיה קרובה יותר לתשובה למציאות מאשר דעה של מומחה אחד. לפי תיוגיהם של משתמשים באתר, ברגע שמשתמש מחפש תגית מסוימת, הוא יגיע למידע המציאותי ביותר שניתן לקבל.

Digg – דיג

דיג. (התמונה באדיבות http://digg.com)

דיג הנו אתר חברתי המרכז בתוכו ידיעות ואייטמים מכל העולם. האתר עצמו אינו מייצר תוכן וגם המשתמשים בו אינם כותבים את תוכן האתר. הדרך בה נוצר התוכן באתר הוא על ידי הכנסת קישורים לכתבות חיצוניות לאתר. משתמשי האתר יכולים לדרג את האייטמים והידיעות באתר ב2 אופנים: digg הצבעה חיובית או bury הצבעה שלילית. ככל שישנן יותר הצבעות חיוביות ועוד מספר פרמטרים סודיים, האתר מקדם כתבה שתופיע בעמוד הראשי וכך תקבל חשיפה של מיליוני גולשים. בגלל תנועת הגולשים הרבה באתר, אתרים רבים שידיעות ואייטמים שלהם מגיעים לעמוד הראשון של דיג, קורסים בגלל התנועה הרבה שגולשת לאתר היעד.

ראינו מספר רשתות חברתיות שונות בעלות מטרות שונות שאינן כל כך מוכרות לגולש הישראלי הממוצע. הגולשים הישראלים הממוצעים, מכירים יותר את הרשתות החברתיות המוכרות כמו פייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס, אינסטגרם ועוד. לגולשים מסוימים, הרשתות החברתיות המוזכרות מעלה, יכולות לספק מידע רב ואף אמצעי פרסום שונים.

אז הגיע הזמן שלכם להפשיל שרוולים להמציא ולהקים את הרשת החברתית הבאה שתכבוש את העולם.

תמונה ראשית באדיבות http://www.flickr.com/photos/epublicist by-cc

שתפו את כתבה Email this to someoneShare on LinkedInShare on StumbleUponPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

תגיות הכתבה

שליחת תגובה


2014-כל הזכויות שמורות 2013 © מגזין WhatHot מה שחם באינטרנט
richkid אינטראקטיב