18/12/2017

הטעויות הנפוצות ביותר בחדר כושר

gym-mistake1

זה מתחיל ככה, ראיתם תמונה של מישהו או מישהי ממש חטובים והחלטתם שגם אתם רוצים להיראות ככה. אז נרשמתם לחדר כושר והתחלתם להתאמן ממש חזק, בזמן הזה גם קראתם על תזונה נכונה, אבל מה לעשות, אתם מרגישים שאתם דורכים במקום ולא מתקדמים. ישנם כל כך הרבה משתנים הנוגעים לכושר ופיתוח גוף ובעיקר, יש המון טעויות שמתאמנים רבים עושים והם אינם יודעים שזו טעות. בכתבה הבאה אסקור מספר טעויות נפוצות, בתקווה שמודעות אליהן, תעזור לכם להשיג את המקסימום שניתן להוציא מהגוף שלכם.

 

1. אל תשוו את הגוף שלכם לגוף של אחרים

לכל אחד ואחת, יש גנטיקה שונה מלאחר ולכן אין להשוות את גופכם לגוף של מישהו אחר. מתאמנים רבים משווים את הגוף שלהם למתאמנים אחרים שהתחילו להתאמן בערך באותו זמן שהם התחילו להתאמן. זו אחת הטעויות הנפוצות ביותר שניתן להיתקל בהן. אתם צריכים להבין, לכל אחד לוקח זמן שונה להתפתח. יכול להיות מתאמן שתוך 3 חודשים יראו שינוי ניכר בגופו, לעומת מתאמן שמתאמן כבר חצי שנה ורואים שינוי מזערי. האופציה היחידה שלכם להשוות את גופכם אליה, היא הגוף שלכם מלני שבועיים. תצלמו את גופכם ממספר זוויות בכל שבועיים וככה תוכלו לעקוב אחר השינוי שלכם. השוואה של גופכם לגוף של מתאמנים אחרים, יכולה להכניס אתכם בקלות למצב של חוסר מוטיבציה ואף פרישה מחדר הכושר.

טכניקה נכונה. (תמונה: midwestnerd )

2. טכניקה נכונה למקסימום תוצאות

במהלך האימונים שלי בחדר הכושר, לעתים קרובות מאוד, יוצא לי לראות מתאמן שמבצע טכניקה לא נכונה בתרגיל וכל זה בשביל להוסיף עוד כמה קילוגרמים למשקל אותו הוא מרים או דוחק. מתאמנים רבים עושים זאת בשביל שיראו שהם מרימים משקלים גבוהים וגם לא מעט בשביל פוזה. עקב כך, התנועה שהם מבצעים בעשיית התרגיל היא תנועה לא נכונה ובתרגילים מסוימים, יכולה אף לפגוע בצורה קשה מאוד. תמיד צריך לשמור על טכניקה ותנועה נכונה בכל תרגיל ובמיוחד בתרגילים מורכבים. אין שום בושה להרים משקל נמוך. עדיף לעשות טכניקה נכונה עם משקל נמוך, מאשר טכניקה גרועה עם משקל גבוה.

3. העבודה האמתית היא במטבח

עוד טעות נפוצה בקרב מתאמנים רבים. העבודה האמתית של כל מתאמן היא במטבח. מי שרוצה להגדיל מסה או לעשות חיטוב, צריך לעבוד קשה במטבח. שם המשחק באימונים הוא תזונה נכונה. במידה ורוצים לגדול וצבור מסה, יש לאכול מעל ה-BMR היומי ואם רוצים להוריד משקל, יש לאכול מתחת ל-BMR היומי. ללא תזונה נכונה שמתאימה למטרת האימון, אי אפשר להגיע לתוצאות. מתאמן יכול להתאמן כל יום, אבל זה לא שווה כלום אם הוא לא אוכל כמו שצריך לפי המטרה אותה הוא רוצה להשיג.

העבודה האמתית היא במטבח. (תמונה: super_luminal)

4. מנוחה, לגוף ולנפש

זה לא סוד גדול, השרירים בגופנו נבנים בזמן מנוחה. כדי להגיע לתוצאות מקסימליות (בתנאי שגם האימונים מספיק טובים וגם התזונה נכונה), יש לתת לגוף לנוח מספר שעות ביום. שינה היא אחד המשתנים החשובים ביותר כאשר רוצים להגדיל מסת שריר וכדי לא לאבד יותר מידי מסת שריר. חוסר שינה יכולה להוביל להאטה בתוצאות האימון ואף לתסכל את המתאמן עקב כך. כמו רובכם יודעים, לא מתאמנים על אותו שריר יום אחרי יום. יש לתת לשריר מנוחה כדי שהוא יוכל להיבנות כמו שצריך.

לישון כדי לבנות שרירים. (תמונה: Moyan Brenn)

5. לא להזניח שרירים מסוימים באימונים

מתאמנים רבים בוחרים לא לאמן שריר מסוים בגוף, בגלל שהוא "חזק" אצלם או בגלל עצלנות. למשל, מתאמנים רבים בוחרים לא לאמן רגליים משום שהם משחקים כדורגל מידי פעם ורצים הרבה. אין שום קשר בין ריצה לאימון רגליים. כמו שמבצעים אימוני חזה ואימוני ידיים, יש לבצע אימונים לכל שריר. כמעט תמיד ייצא לכם לראות מתאמן עם פלג גוף עליון מפותח מאוד, אבל עם פלג גוף תחתון לא מפותח. תתמידו על אימוני כל השרירים כדי שתהיה פרופורציה טובה לגוף.

 

*תמונה ראשית CherryPoint מאתר flickr

שתפו את כתבה Email this to someoneShare on LinkedInShare on StumbleUponPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

תגיות הכתבה

שליחת תגובה


2014-כל הזכויות שמורות 2013 © מגזין WhatHot מה שחם באינטרנט
richkid אינטראקטיב