18/12/2017

דיאטה: 45 טיפים להרזיה נכונה.

diet

מספר בלתי מבוטל של אנשים, נלחמים במהלך היום יום במשקל שלהם. הם חושבים פעמיים לפני שהם מכניסים משהו לפה ואף יש כאלה שדוגלים בדיאטות כסאח להרזיה מהירה. אז מה הייתם אומרים אם היינו אומרים לכם שאפשר לאכול מה שאתם רוצים ולרזות? אתם חייבים להבין, כדי לרזות אתם חייבים לשנות את הלך המחשבה שלכם. אתם חייבים להתחיל לאכול נכון ולאכול בריא. אתם צריכים לשאול את עצמכם מה ה מטרת ההרזיה שלכם? חלקכם רוצים להתחטב כדי להבליט את השרירים וחלקכם רוצים פשוט לרדת במשקל כדי להרגיש טוב יורת עם עצמכם.

אתם חייבים לשנות את דרך החיים שלכם! דרך חיים בריאה תוביל אתכם למקום אליו אתם רוצים להגיע. לא עוד ארוחות שחיטות ללא בקרה, אלא אכילת מזון בריא ומשביע עבורכם. אם אתם רוצים להתחיל את המסע למשקל הרצוי שלכם, אתם צריכים להתחיל עכשיו ולא מחר. הנה 45 טיפים שיעזרו לכם להגיע למטרה הזאת.

טיפים להרזיה נכונה

1. תחשבו בריא תחיו בריא – הטיפ הראשון נועד כדי שתעשו את הסוויטץ ותתחילו לחיות בריא. ככל שתרצו יותר להגיע למשקל מטרה שלכם, ככה הדרך תהיה קלה יותר.

2. לא להתייאש -להתייאש זה הכי קל שאפשר והדרך מנקודת הייאוש היא קצרה לכישלון. גם אם אתם מרגישים שאתם צועדים במקום, קחו הפסקה קטנה ותבדקו מה אתם עושים לא נכון.

3. חלקו את הארוחות שלכם למספר ארוחות ביום – מומלץ לחלק את הארוחות למxסר ארוחות ביום, כ-6 ארוחות ביום. מספר ארוחות גבוה ביום עוזר להגביר את המטבוליזם שלכם.

4. הכינו את הארוחות שלכם מראש – אנשים רבים מכינים את הארוחות שלהם ביום שבת ומחלקים את המנות לפי ימים. הכנה מראש תעזור לכם לשמור על כמות אוכל נכונה.

5. שקלו את האוכל שלכם – יש הבדל גדול בין 200 גרם חזה עוף לבין 400 גרם חזה עוף. אולי זה נראה לא משמעותי אך זה משמעותי.

6. אל תדרשו יותר מידי מהגוף שלכם – ירידה בריאה של משקל גוף היא בין 0.7-1 קילו. הימנעו מירידות גדולות יותר. ירידה גדולה יותר תוביל לעודף בעור הגוף, דבר אתם רוצים להימנע ממנו.

7. הכירו את הגוף שלכם – לכל אחד גוף שונה שמקבל דברים שונים בצורה שונה. לא כל שעובד על X יעבוד על Y. תמצאו את מה שעוד עליכם הכי טוב.

8. תקראו חומר קריאה על תזונה נכונה – באינטרנט ישנם אלפי מאמרים העוסקים בתזונה נכונה, לא יזיק לכם לקרוא וללמוד דבר או שניים.

9. אכלו שומן – אכלו שומן בריא כמו זיתים, אגוזים, שקדים, שמן זית ועוד. כדי לשרוף שומן צריך גם לאכול שומן.

שקדים ובוטנים זה שומן בריא

שקדים ובוטנים זה שומן בריא. (התמונה באדיבות http://www.morguefile.com)

10. תנהלו יומן מעקב אחרי מה אתם אוכלים במשך היום – לפעמים אנשים אוכלים איזה חטיף ולא מחשיבים אותו בסך הקלוריות היומיות שלהם. תרשמו כל מה שאתם אוכלים ותוכלו לדעת איפה אתם טועים.

11. בדקו את ה-bmr שלכם – ככה תקבלו מושג בערך כמה קלוריות אתם זקוקים לצרוך ביום כדי להרזות.

12. שקלו את עצמכם כל יום – שקלו את עצמכם איך שאתם קמים ולפני שהגוף מתחיל להפעיל את כל המערכות בגוף. השקילה היומית תתן לכם מדד איפה אתם עומדים בתהליך.

13. אכלו חלבונים – דגים, ביצים, חזה עוף, גבינות ועוד מומלצים מאוד בשביל הדיאטה שלכם. גם כדי לשמור על מסת השריר שלכם בצורה הטובה ביותר וגם חלבונים משביעים.

14. הימנעו מהפרזה בפחמימות – פחמימות זה הדלק הראשון של הגוף שלכם, עודף פחמימות לא מנוצלות בגוף יהפכו לשומן עם הזמן.

15. שתו הרבה מים – מים בריאים, חסרי ערך קלורי והם עוזרים להוציא שומנים מהגוף. שתו לפחות 2 ליטר ביום.

16. תחשבו לפני שאתם מזמינים אוכל בחוץ – אם כבר החלטתם לאכול בחוץ, חשבו מה אתם מזמינים. האם אתם רוצים מנה של צ'יפס מטוגן בשמן עמוק או סלט בצד?

הימנעו מאכילת מאכלים מטוגנים

הימנעו מאכילת מאכלים מטוגנים. (התמונה באדיבות http://www.morguefile.com)

17. הימנעו מאוכל מעובד – אוכל מעובד עובר תהליכים כימיים רבים, נסו להימנע מצריכה שלו.

18. התרחקו מחטיפים – אין בעיה לאכול חטיף פעם בכמה זמן, אבל אם תשמרו חטיפים במגירה שלכם במטבח, אתם פשוט תאכלו אותם ולא תשמרו על הדיאטה שלכם.

19. הימנעו ממשקאות מוגזים, ממותקים ואלכוהול – המשקאות הללו מכילים קלוריות רבות. עדיף לצרוך קלוריות מאוכל ולא משתייה.

20. שתו קפה – לא צריך להגזים בשתיית קפה, אך קפה ייתן לכם מרץ לעסוק בפעילות ספורטיבית ואף יגביר את חילוף החומרים שלכם.

21. תזמנו את הארוחות שלכם – שימו לכם תזכורת מתי אתם צריכים לאכול את הארוחה שלכם. קל מאוד לשכוח ולדלג עם ארוחה בזמן שאתם עסוקים מידי.

22. תצרכו מולטי ויטמין – בגלל שאתם נמצאים בצריכה שלילית של קלוריות, סביר להניח שאתם לא צורכים מספיק ויטמינים. מולטי ויטמין הוא תוסף שיעזור לכם להשלים את הערכים להם אתם זקוקים.

23. תסתכלו על עצמכם – אל תשוו את עצמכם לאחרים. תסתכלו על ההתקדמות שלכם ואך ורק שלכם.

24. תאכלו את המאכל המועדף עליכם מידי פעם – אתם לא חייבים לסבול בדיאטה שלכם. מותר פעם בשבוע לאכול את המאכל האהוב עליכם.

25. תשתמשו ברגליים שלכם – עסקו בספורט מתי שאתם יכולים. בין אם זה ריצה או טיול עם הכלב. ספורט רק יועיל לכם.

אירובי לגוף ולנשמה

אירובי לגוף ולנשמה. (התמונה באדיבות http://www.morguefile.com)

26. התאמנו הכי חזק שאתם יכולים – אם כבר החלטתם להתאמן בפעילות אירובית או אנאירובית, תתאמנו הכי חזק שאתם יכולים.

27. נסו להימנע ממיצים סחוטים טריים – נכון זה בריא לשתות מיץ תפוזים סחוט, אך זכרו שכוס מיץ תפוזים סחוט עשויה מ-6 תפוזים בערך. כמו שאתם לא אוכלים 6 תפוזים במכה אתם גם לא צריכים לשתות 6 תפוזים במכה.

28. מצאו שותפים לפעילויות ספורט – לפעמים פעילות ספורט משותפת נחמדה יותר מאשר פעילות לבד.

29. הירשמו לחדר כושר – עצם ההרשמה ודמי התשלום יגרמו לכם ללכת לחדר כושר מאשר להישאר בבית.

30. אל תתאמנו יותר מידי – אין בעיה להתאמן הרבה, אבל אל תגזימו. הגוף שלכם צריך מנוחה מידי פעם.

31. צרכו פחמימות  אבל אל תגזימו – אם אתם מתאמנים כבדים תצרכו פחמימות בסדר גודל של בין 50 ל-100 גרם פחמימה ליום. אם אתם לא מתאמנים, נסו להימנע כמה שאפשר מפחמימות.

32. תשתמשו במדרגות – אם הגעתם לעבודה או לכל מקום אחר, תשתמשו במדרגות ולא במעלית.

33. הימנעו ממכשולים – אם אתם לא יכולים בלי שוקולד, פשוט על תקנו שוקולד לבית.

34. תמדדו היקפים פעם בשבוע – כדי לראות את ההתקדמות שלכם, תמדדו היקפים של החזה, המותניים והרגליים.

מדידת היקפים

מדידת היקפים. (התמונה באדיבות http://www.morguefile.com)

35. תנסו כמה סוגי פעילות אירובית – יכול להיות ששחייה תפעל עליכם טוב יותר מאשר ריצה. נסו כמה סוגי פעילות כדי לגוון וגם כדי לבדוק מה פועל עליכם הכי טוב יותר.

36. תעודדו את עצמכם -נכון, זה לא הכי כיף להיות בדיאטה ולהיות רעב, אך תזכרו שיש לכם מטרה שאתם שואפים להגיע אליה.

37. אין דבר כזה גלולות קסם – עזבו אתכם מגלולות הרזיה וכל שאר החומרים השונים להרזיה. אין כדורים שיגרמו לכם לרדת במשקל מבלי לקום מהמיטה. זו סתם דרך לקחת ממכם עוד כסף.

38. אכלו בצלחות קטנות – כאשר הצלחת קטנה יותר, פסיכולוגית המנה נראית לכם גדולה יותר.

39. נסו להימנע משימוש יתר בשמן – אם כבר החלטתם לטגן משהו במחבת, השתמשו במחבת טפלון או במעט מאוד שמן.

40. צריכת ביצים בארוחת בוקר – מחקרים הוכיחו כי אכילת ביצים בארוחת הבוקר עוזרת לשרוף שומן. תנסו את זה, אולי עליכם זה ישפיע.

41. הימנעו מרטבים – רטבים שונים מכילים כמות גדולה של קלוריות. אולי הטעם שלהם טעים, אך לא שווה את הוספת הקלוריות.

42. צרכו חלבון בכל ארוחה – נסו לצרוך חלבון בכל ארוחה.

חלבון בכל ארוחה

חלבון בכל ארוחה. (התמונה באדיבות http://www.morguefile.com)

43. אכלו ירקות – ירקות ישביעו אתכם יותר מאשר מאכלים אחרים, במיוחד ירקות ירוקים.

44. ירידה בנוזלים – בהתחלה אתם תרדו בנוזלים אז אל תיבהלו שמהשבוע השני אתם תרדו בקצב נמוך יותר.

45. הכל בראש – הכל נמצא בראש שלכם, אם תתמידו ותרצו באמת לרדת במשקל אתם תצליחו.

אלה הם 45 טיפים שיעזרו לכם להתחיל את המסע שלכם בדרך להרזיה נכונה. הדבר הכי חשוב הוא להתמיד. ללא התמדה לא תראו תוצאות. אל תפרשו באמצע הדרך. תמיד תחשבו שאנשים במצב יותר גרוע משלכם, הצליחו לשנות את החיים שלהם ב180 מעלות. אתם הם אלו שקובעים מה יהיה העתיד שלכם. אז קחו את עצמכם בידיים והתחילו את המסע הזה. שיהיה לכם בהצלחה ואתם מוזמנים לכתוב בתגובות את הטיפים שלכם להרזיה.

*תמונה ראשית: Istock.

שתפו את כתבה Email this to someoneShare on LinkedInShare on StumbleUponPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

תגיות הכתבה

שליחת תגובה


2014-כל הזכויות שמורות 2013 © מגזין WhatHot מה שחם באינטרנט
richkid אינטראקטיב