27/01/2020

בריאות: 10 יתרונות בריאותיים לאכילת ביצים

eggs

כולנו מכירים את סרט הבורקס "צ'ארלי וחצי", שבו צ'ארלי אוכל ביצים וכמה שיש. המון דברים נאמרו על אכילת ביצים, חלק טוענים כי אסור לאכול יותר מ-4 ביצים בשבוע וחלק אומרים שחובה לאכול 2 ביצים כל יום. ישנן עוד המון דעות שטוענות מדוע ביצים זה לא בריא ולמה כדי לאכול רק את הלבן של הביצה. אז רק משום כך, החלטתי לעשות לכם סדר בבלגן, בכל מה שקשור לאכילת ביצים. ביצים נחשבות למוצר צריכה בסיסי והמחיר שלהן מוגבל כדי שכל פרטי האוכלוסייה, יוכלו לרכוש אותן. ביצים הן מקור זמין לחלבון לכל מי שמתאמן בחדר כושר או לא. הביצה בנויה מ-2 חלקים עיקריים, חלבון וחלמון. החלבון הוא הלבן של הביצה והוא מכיל חלבון ומים בעיקר. החלמון הוא החלק הצהוב בביצה, הוא מכיל יותר ממחצית החלבון שיש בביצה והמון שומן. מחקרים רבים פורסמו בנוגע לצריכת ביצים ועדיין לא נקבעה דעה אחת נחרצת בנוגע לצריכת ביצים.

ביצה או לא ביצה, זו השאלה (תמונה: themonnie , אתר: flickr)

10 יתרונות לצריכת ביצים בתזונה שלכם:

1. ביצים הן מקור מעולה לחלבון, אחד מאבות המזון החשובים ביותר לגוף. כדי לבנות שריר, הגוף חייב לקבל כמות מכובדת של חלבון. בביצה גודל L, ניתן לצרוך כ-7 גרם חלבון, בתנאי שאוכלים גם את החלבון וגם את החלמון. בביצה יש חלבון מלא, אשר מכיל את כל חומצות האמינו הדרושות לגוף.

2. מקור טוב לשומן. ביצה בגודל L, מכילה כ-5 גרם שומן. השומן נמצא בחלמון (החלק הצהוב של הביצה). מתוך ה-5 גרם שומן שיש בביצה, 1.5 זה שומן רווי.

3. מחקרים רבים מראים, כי צריכה מתונה של ביצים (מדובר בעיקר על החלמון בגלל השומן שיש בו), אינה משפיע בצורה שלילית על רמות הכולסטרול. אפשר להתווכח על זה, אבל מחקרים שנעשו לאחרונה, הראו כי צריכה קבועה של 2 ביצים ליום, לא משפיעה על רמות השומן בדם ואף עשויה לעזור בשמירה על רמת שומן תקינה. השומן הרווי הוא זה שמעלה את רמת השומן בדם ולא השומן הבריא.

חלמון וחלבון ביחד (תמונה: malias , אתר: flickr)

4. ביצים הן מקור מעולה לכולין, שחשוב לפעולות רבות בגוף. בחלמון ביצה אחת, יש בערך 300 מיקרוגרם של כולין. כולין הוא תרכובת אורגנית חשובה, העוזרת לווסת את מערכת הלב, מערכת כלי הדם ומערכת העצבים.

5. ביצים הן מהמזונות היחידים שמכילים ויטמין D טבעי.

6. בנוסף למה שהוסבר בסעיף מספר 3 ועל פי מחקרים שנערכו באוניברסיטת הארוורד, אין כל קשר בין צריכת ביצים לבין מחלות לב. על פי אותו מחקר, צריכה קבועה של ביצים, עשויה לסייע במניעה של קרישי דם, התקפי לב ושבץ מוחי.

7. צריכת ביצים מעולה לשמירה על העיניים. ביצה מכילה קרוטנואידים, בעיקר לוטאין וזאקסנטין. 2 החומרים הללו, עוזרים בשמירה על העיניים ומונעים מחלות בעיניים. ביצים הן מקור מעולה לחומרים המזינים הללו.

ביצה מלאה בויטמין D (תמונה: Hamburger Helper , אתר: flickr)

8. ממחקרים נוספים שנערכו, גילו החוקרים כי אנשים שצורכים ביצים כחלק מהתזונה היומית שלהם, מורידים את הסיכוי שלהם בצורה משמעותית, לפתח קטרקט. כל זאת בעיקר בזכות החומרים שהוזכרו לעיל, לוטאין וזאקסנטין.

9. ביצים עוזרות בבנייה וצמיחה של ציפורניים ושיער. ביצים מכילות גופרית, מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים. הוספה של ביצים לתזונה היומית יכולה לעזור פלאים לצמיחה של ציפורניים ושיער.

10. ביצים עשויות למנוע סרטן השד אצל נשים. באחד המחקרים שנערכו בתחום, עלתה המסקנה כי צריכה של 6 ביצים בשבוע, הורידה את הסיכון של נשים, לחלות בסרטן השד, ב-44%. במחקר נוסף שנערך באותו נושא, גילו החוקרים כי ביצים שהטילו תרנגולות, שהואכלו בדיאטה של חיטה או תירס, נוכחות גבוהה של טריפטופן וטירוזין. מדובר על חומצות אמינו שחיוניות על מנת למנוע סרטן ומחלות לב.

חלק חשוב מהתזונה היומית (תמונה: jeffreyw , אתר : flickr)

העולם של היום מלא במוצרי מזון מעובדים, שמבטיחים לנו הרים וגבעות מבחינת ערכים תזונתיים. לא סתם העולם של היום, סובל מהשמנת יתר. אנו צורכים ביום כמות נדיבה של אוכל מעובד, שמאבד כמעט את כל הערכים התזונתיים החשובים לגופנו. גם, לרבים מאיתנו קשה להסתמך על מחקרים שנעשים בגלל שיקולים זרים. יצא לי לשמוע אנשים רבים שטוענים כי אסור לאכול יותר מ-2 ביצים ביום ויותר מ-5 ביצים בשבוע. צד אחד גורס כי ביצים זה לא בריא, לעומת צד אחר, שטוען שחובה לאכול ביצים כחלק מהתפריט היומי. בסופו של דבר, כל אחד עושה מה שטוב לו וגורם לו להרגיש הכי טוב. במידה והחלטתם לשנות את התזונה שלכם, מומלץ להתייעץ עם רופא במידה ואתם סובלים מכולסטרול גבוה או מרמת שומן גבוהה בדם. אל תשנו את התפריט היומי שלכם במכה אחת. השינוי צריך לבוא לאט, כדי שהגוף יוכל להתרגל לשינוי.

תמונה ראשית Robert S. Donovan מאתר flickr.

תגיות הכתבה

שליחת תגובה


2014-כל הזכויות שמורות 2013 © מגזין WhatHot מה שחם באינטרנט
richkid אינטראקטיב