21/01/2018

אוכל: מספר דרכים להימנעות מתשוקה למזון לא בריא

eating_tips

אנחנו חיים בעולם מלא בפיתויים. ישנם כל כך הרבה פיתויים שלעתים תכופות, אנו פשוט נשברים ולא עומדים באותם פיתויים. אחד הפיתויים הגדולים בחיים לחלקנו, הוא הפיתוי של מזון לא בריא, כמו ממתקים, חטיפים, ג'אנק פוד, אוכל מעובד ועוד מאכלים רבים. לפעמים זה נראה בלתי אפשרי להימנע מצריכה של המזון הלא בריא הזה, אך בעזרת מספר טיפים, אפשר להוריד את התשוקה למזון לא בריא באחוזים רבים.

הנה מספר טיפים שיעזרו לכם להוריד את התשוקה והצריכה של מזון לא בריא ואולי אף להימנע מכך, כדי להגיע אל החיים הבריאים.

1. הולכים לקניות על בטן מלאה

הגיע היום הזה בשבוע שאתם יוצאים לעשות קניות. לפני שאתם הולכים לקניות, תשבו ותאכלו ארוחה קלה. כאשר אתם מסתובבים בסופר על קיבה ריקה, אתם לא חושבים עם הראש, אלא עם הבטן. הבטן תכתיב לכם מה לקנות ולא המחשבה על אורח חיים בריא. לכן, לפני שאתם יוצאים לקנות מוצרי מזון בסופר הקרוב לביתכם, שבו ותאכלו ארוחה קטנה, כדי להרגיע את הבטן.

2. הימנעות ממעבר ליד מדפי הג'אנק פוד

כל סופר משתמש בטכניקת שיווק דומה. לרוב, כאשר תעברו ליד מדף מוצרים מסוים, המוצרים הפחות בריאים שמושכים את העין, יונחו במדף העליון, לעומת המוצרים הבריאים שיונחו במדף התחתון, היכן שקשה לראות אותם. נסו להימנע בראש ובראשונה לעבור ליד המעברים שבהם מונחים מוצרי הג'אנק פוד למיניהם. אין מה לעשות, לפעמים אנו שופטים ספר לפי העטיפה שלו ורוכשים מוצרים שהעטיפה שלהם מושכת את העין שלנו.

 

 חטיף בריא בהישג יד (תמונה: Istock)

חטיף בריא בהישג יד (תמונה: Istock)

3. לא צריך להתנזר לחלוטין מאותם מאכלים

בסופו של דבר, אין בכך שום עניין להתנזר לחלוטין מצריכה של אוכל לא בריא. אין מה לעשות, רוב מאכלים הלא בריאים, טעימים יותר בגלל ככמויות הסוכר הגבוהות שיש בהם. בכל מקרה, אנו לא נולדנו בשביל לסבול בחיים האלה ולכן גן שום סיבה להתנזר לחלוטין מאותה מאכלים. אם את רוצים לאכול מאכל לא בריא במיוחד, אתם יכולים לאכול אותו, אך תזכרו לצרוך אותו בכמויות קטנות, כדי לשמור על שפיות וגם כדי לתת מעט סוכר לגוף.

4. אספו את עטיפות מוצרי המזון הלא בריא

כדי שתקבלו מושג כמה מזון לא בריא את צורכים, בכל פעם שאתם אוכלים מוצר לא בריא, תשמרו את העטיפה שלו ותכניסו אותה לתוך צנצנת שקופה ושימו אותה במקום גלוי לעין במטבח. ברגע שהצנצנת תתמלא, אתם תבינו שהגזמתם בצריכה של מזון לא בריא ותשנו את הגישה שלכם.

5. תתרכזו באוכל שאתם אוכלים

אין דבר יותר גרוע מלאכול ולהתרכז במשהו אחר כמו טלוויזיה או עיתון. כאשר אתם מתרכזים במשהו אחר ולא בצלחת, אתם מגזימים עם האוכל שאתם אוכלים ובקלות את יכולים לא לשים לב, שצרכתם יותר מזון ממה שאתה צריכים באותה ארוחה. אתם יכולים לצרוך כמות גדולה מידי של מזון, מה שיביא אתכם למצב של השמנת יתר וצריכה רבה יותר של מזון לא בריא במידה ויש לכם כזה בצלחת.

6. לשתות המון מים

חובה לשתות המון המון מים. המים הם הדלק של הגוף שלנו. רוב גופנו עשוי ממים וללא מים, בשלב מסוים הגוף יחדל מלהתקיים. יתרונות נוספים של המים הם שהם לא מכילים קלוריות, הם בריאים מאוד במידה מסוימת והם גם ממלאים את הקיבה. כדי לצרוך פחות אוכל, שתו 2 כוסות לכל ארוחה ומהלך היום שתו לפחות 2 ליטרים של מים. גם תרגישו שבעים יותר ותצרכו פחות אוכל לא בריא.

 

לשתות המון מים (תמונה: Istock)

לשתות המון מים (תמונה: Istock)

7. תכינו מראש חטיפים בריאים

אנחנו מחפשים לאכול חטיפים לא בריאים בגלל שהם זמינים ללא צורך בהכנה מוקדמת. כדי למנוע זאת, תכינו לעצמכם חטיפים בריאים כמו ירקות או פירות חתוכים, שתוכלו בקלות לשלוף מהמקרר בלי להתאמץ יותר מידי. ככה תצרכו יותר חטיפים בריאים מאשר חטיפים לא בריאים.

8. תשתמשו ביומן מעקב על מה שאתם אוכלים

רק ברגע שאת עוקבים אחרי מה שאתם אוכלים, אתם מבינים באמת מה אתם אוכלים. הכינו לעצמכם יומן מעקב אחרי מה שאתם אוכלים במהלך היום. בסוף כל יום, תסתכלו על מה שאכלתם במשך כל היום וככה תקבלו פרספקטיבה על מה שאתם צורכים במהלך היום. אתם תראו שניתן לוותר בקלות על מאכלים רבים שצרכתם במהלך היום ואפילו להחליף אותם במאכלים בריאים יותר.

תמונה ראשית Pink Sherbet Photography cc

שתפו את כתבה Email this to someoneShare on LinkedInShare on StumbleUponPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on Google+Share on Facebook

תגיות הכתבה

שליחת תגובה


2014-כל הזכויות שמורות 2013 © מגזין WhatHot מה שחם באינטרנט
richkid אינטראקטיב